در این مطلب می خوانید که عکاسی پرتره در مورد ارتباطات انسانی است وباید بتوانید داستان یک نفر را ثبت کنید و آن را به اشتراک بگذارید. تصویری ثابت که خیلی چیزها را بدون استفاده از هیچ کلمه ای می گوید. این فقط یک اثر دیگر برای نمایش در وب سایت عکاسی شما نیست، بلکه یک لحظه یخ زده در زمان است که نسل های آینده آن را به عنوان یک خاطره با ارزش نگه می دارند.

عکاسی پرتره

نمونه هایی از رویکردها

در زمینه عکاسی پرتره چهار رویکرد اصلی وجود دارد: سازنده، صادقانه، محیطی و خلاق. در ادامه این مقاله به بررسی هر رویکرد و ارائه مثال هایی می پردازیم. همچنین روش هایی برای بهتر گرفتن عکس و نکات مهم آن. در صورتی که نیاز به هر کداکم از موارد داشتید با وب سیکس در تماس باشید.

 

از قبل ساخته شده و عکاسی پرتره

این روش به عنوان اولین شکل عکاسی پرتره دیده می شود. پرتره سازندگی شامل عکاسی می شود که با سوژه خود لحظه ای را خلق کرده یا کارگردانی می کند. عکاس سوژه خود را برای ژست گرفتن به روشی خاص هدایت می کند که معنا یا احساسی را که عکاس در تلاش برای رسیدن به آن است را منتقل می کند. عکاسی تبلیغاتی، عکاسی مد، برخی از پرتره های استودیویی، عکس های سر و تصاویر استوک نمونه ای از این رویکرد هستند.

 

گرفتن پرتره صادقانه

پرتره صادقانه برای عکاسی از افرادی استفاده می شود که به طور طبیعی رفتار می کنند یا زندگی خود را بدون وقفه می گذرانند. این پرتره ها اغلب فاقد آماده سازی سوژه یا صحنه قبل از عکاسی هستند. عکاسی خیابانی اغلب شامل پرتره های صادقانه می شود که در آن افراد در حوزه عمومی به طور مجزا عکس می گیرند. این رویکرد پرتره می ‌تواند بحث ‌برانگیز باشد زیرا می ‌تواند افراد را به روش ‌های سازش ‌آمیز مستند کند و استثمارگر باشد.

 

نحوه پرتره محیطی و عکاسی پرتره

پرتره محیطی برای مستند سازی یک موضوع در محیط آن ها استفاده می شود. یک عکاس می‌ تواند هر دو رویکرد ساخت‌ گرایانه و صادقانه را برای ایجاد تصاویر محیطی با ارائه مسیری به سوژه، ترکیب کند، اما لحظاتی را که اتفاق می‌افتند به ‌طور صریح عکاسی کند. این نوع پرتره ها از محیط و جزئیات اطراف برای بیان داستانی در مورد موضوع استفاده می کنند.

نمونه هایی از پرتره های محیطی می تواند شامل یک صنعتگر در کارگاه آنها، یک سرآشپز در آشپزخانه، یک پزشک در اتاق امتحان باشد.

 

شرایط پرتره خلاق و عکاسی پرتره

در حالی که رویکرد های بالا به هیچ وجه فاقد خلاقیت هستند، پرتره خلاق اغلب به تصاویری اطلاق می شود که فراتر از یک فریم منفرد گرفته شده در یک دوربین هستند.  اغلب پرتره خلاق، تصاویر و عناصر دیگر را برای ایجاد یک نتیجه نهایی که به عنوان تصاویر ترکیبی نیز شناخته می شود، ترکیب می کند.

این روزها دستکاری خلاقانه یک تصویر در زبان عامیانه به عنوان “فتوشاپ” نامیده می شود که به تصاویری اشاره دارد که به نحوی، اغلب فراتر از واقعیت، با استفاده از نرم افزارهایی مانند Adobe Photoshop  دستکاری شده اند.

 

برای عکاسی پرتره ارتباط برقرار کنید

وقتی به عکاسی از مردم فکر می کنید، یکی از اولین چیزهایی که به ذهنتان می رسد احتمالاً اصطلاح “فتوژنیک” است. در حالی که این معمولا برای توصیف این که آیا یک فرد تمایل دارد در تصاویر خوب به نظر برسد (یا نه) استفاده می شود، در واقع ارتباط چندانی با ظاهر آن ها ندارد. عامل اصلی در تعیین میزان خوشحالی سوژه شما از پرتره های آن ها سطح راحتی آن ها در مقابل دوربین است.

برای تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای در این زمینه، یکی از مهم ترین مهارت هایی که باید در آن تسلط پیدا کنید، مهارت های افراد است.  شما باید بتوانید ترس ها و اندوخته های سوژه خود را درک کنید تا موانع آن ها را از بین ببرید و اعتماد به نفس آن ها را تقویت کنید.

 

در عکاسی پرتره روی چشم ها تمرکز کنید

چشم ها دریچه ای به روح و مهمترین عنصر در میان تمام نکات عکاسی پرتره هستند.  مگر اینکه چشم های سوژه شما از دوربین پنهان باشد.  در غیر این صورت، تصویر آسیب خواهد دید مهم نیست که نورپردازی و ترکیب بندی آن چقدر روی نقطه است.

هنگام استفاده از دیافراگم های باز، به خصوص در زیر f/2.8، تمرکز چشم ها در فوکوس فوق العاده مهم تر و پیچیده تر می شود. تصور کنید که عکسبرداری را به پایان می‌ رسانید که انگار آن را کاملا میخکوب کرده ‌اید، فقط به خانه می ‌رسید و متوجه می‌ شوید که در اکثر تصاویر، بینی سوژه واضح است اما چشم‌ها نرم هستند برای جلوگیری از این امر، فوکوس خود را روی نقطه AF  مرکزی قرار دهید، شاتر را نیمه فشار دهید تا روی چشم ها فوکوس شود و سپس دوربین را حرکت دهید تا عکس خود را دوباره ترکیب کنید.

 

باید در عکاسی پرتره سوژه خود را مطرح کنید

برای گرفتن تصاویر خوب، باید یاد بگیرید که چگونه سوژه خود را هدایت کنید.  دو چیز اصلی وجود دارد که باید هنگام انجام این کار در نظر بگیرید: آن چه می خواهید تصویر شما منتقل شود و این که آیا بهترین زاویه آن ها را می گیرید یا خیر. در حالی که اولین مورد کاملا به مفاهیم خلاقانه شما بستگی دارد، چند قانون وجود دارد که باید رعایت کنید تا سوژه خود را به زیباترین شکل ممکن ثبت کنید.

احتمالاً بیش از یک بار شنیده اید که “دوربین ده کیلو اضافه می کند”.  این در واقع درست است.  رایج ‌ترین روش برای ژست گرفتن در مقابل دوربین، ایستادن در مقابل دوربین است، که در واقع همان روشی است که در آن پرتر به نظر می ‌رسیم. زمانی که پرتره از شانه ها به بالا گرفته می شود، واضح تر است، زیرا صورت ما تمام عرض کادر را می گیرد.

 

فرم بدن و عکاسی پرتره

برای از بین بردن این ده کیلو اضافی، از سوژه خود بخواهید به جای خیره شدن به دوربین، به دوربین تبدیل شود و شانه های خود را در ارتفاع کمی متفاوت نگه دارد.  این نه تنها آنها را به طور قابل توجهی کوچکتر نشان می دهد، بلکه به ترکیب نیز علاقه مند می شود.  در مورد صورت، آنها باید سر خود را کمی به جلو خم کنند و سپس فک خود را به سمت پایین و بیرون فشار دهند.

علاوه بر اینکه از زیبایی سوژه خود مطمئن می شوید، باید به محل قرارگیری دست آن ها نیز توجه کنید. وقتی دست‌ های ما به‌ طور نامناسب یا غیرطبیعی قرار می ‌گیرند، توجه بیننده بلافاصله به سمت آن ‌ها جلب می‌شود.

 

عکاسی از محصول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید