وقتی به سئو فکر می کنید، احتمالاً به گوگل فکر می کنید. درک چرایی آن آسان است گوگل قدرتمند ترین موتور جستجو است. با این حال، گوگل تنها موتور جستجو نیست. برای مثال، اگر سئوی Bing را انجام دهید، می ‌توانید به مخاطبانی دست پیدا کنید که نمی ‌توانید در Google به آن ها دسترسی پیدا کنید. اگر موتورهای جستجوی دیگر را نادیده بگیرید، به کسب و کارتان آسیب رسانده اید. امروز می خواهم در مورد یوتیوب و به طور خاص سئو یوتیوب صحبت کنم.

سئو یوتیوب

یک موتور جستجو برای ویدیو ها

شاید تصور کردن سئو یوتیوب به عنوان یک موتور جستجو عجیب به نظر برسد، اما این دقیقاً همان چیزی است که هست. به طور خاص، این یک موتور جستجو برای ویدیوها است. از آن جایی که یوتیوب موتور جستجوی خودش است، بهترین شیوه های سئوی خود را دارد.

YouTube کمی با سئوی معمولی متفاوت است، و ممکن است کمی طول بکشد تا به آن عادت کنید. برای کمک به آسان کردن کار برای شما، فهرستی از تکنیک‌ها را ایجاد کرده‌ایم که موارد مورد نیازتان را در YouTube برای شما فراهم می‌ کند. برای اطلاعات بیشتر با وب سیکس در تماس باشید.

 

کلمات کلیدی ویدیویی را برای سئو یوتیوب پیدا کنید

کلمات کلیدی برای یوتیوب کمی متفاوت از کلمات کلیدی هستند که در موتورهای جستجو مانند گوگل یا بینگ ظاهر می شوند. به عنوان مثال، اغلب کلمات کلیدی YouTube را می بینید که با «چگونه» شروع می شوند.

وب سیکس توصیه می کند از گوگل برای جستجوی کلمات کلیدی مختلف در جایگاه خود استفاده کنید.  سپس، ببینید آیا کلمات کلیدی نتایج ویدیو را نشان می دهند یا خیر.

به عنوان مثال، اگر «چگونه پای سیب درست کنیم» را جستجو کنید، تعداد زیادی از نتایج ویدیویی را مشاهده خواهید کرد که حداقل یکی از آن ها از YouTube این نشان دهنده سئو یوتیوب است.

حجم: تعداد جستجوهایی که کلمه کلیدی هر ماه در گوگل دریافت می کند.

هزینه به ازای هر کلیک: میانگین هزینه هر کلیک برای این عبارت در تبلیغات گوگل.

PD: دشواری پرداخت شده، که رقابت تخمینی در جستجوی پولی است.

SD: دشواری جستجو، که رقابت تخمینی در جستجوی ارگانیک است.

 

عنوان ویدیوی و سئو یوتیوب

آیا می دانید چگونه همیشه تیترهای خود را برای محتوای نوشتاری بهینه می کنید؟  در مورد یوتیوب هم همینطور.  شما می خواهید کلمه کلیدی تمرکز خود را در عنوان ویدیوی خود قرار دهید و همچنین باید مشکل عنوان خود را حل کنید. سعی کنید از عناوین واضح استفاده کنید و کلمات کلیدی خود را هوشمندانه انتخاب کنید.

رقبای جدید، محصولات جدید، خدمات جدید همه برای کسب رتبه های برتر می جنگند.  بنابراین، یافتن راه هایی برای تنوع بخشیدن به خود و پیشنهادتان بسیار مهم است.  جستجوی کلمات کلیدی خود را انجام دهید، و مگر اینکه نمی توانید با اصطلاحات واقعا رقابتی رقابت کنید، کلمات کلیدی را انتخاب کنید که می توانند حجم شما را افزایش دهند، اما رقابت کمتری دارند.

 

برچسب های یوتیوب خود را بهینه کنید

تگ کردن یکی از بهترین ویژگی های سئو یوتیوب است. برچسب ‌گذاری به شما امکان می ‌دهد کلید واژه‌ های مرتبطی را وارد کنید که به ویدیوهای شما کمک می‌ کند بازدید های بیشتری داشته باشند.

از برچسب هایی استفاده کنید که بسیار مرتبط با موضوع شما هستند.  این یک فرصت عالی برای استفاده از کلمات کلیدی LSI است که با کلمه کلیدی تمرکز شما مرتبط هستند. از تگ های زیاد استفاده نکنید  حدود 10 تا 12 کافی است.

 

برای سئو یوتیوب از مردم بخواهید نظر بدهند

اگر ویدیوهای شما نظرات زیادی دریافت می کنند، این به YouTube می گوید که ویدیوهای شما محبوب هستند. درست مانند گوگل، یوتیوب محتوای محبوب را در اولویت قرار می دهد.  نظرات یکی از معیارهایی است که یوتیوب برای تصمیم گیری اینکه مردم چه چیزی را بیشتر دوست دارند استفاده می کند. برای شروع بحث، ایده خوبی است که ویدیوی خود را با یک سوال پایان دهید.

اشتراک در یوتیوب کار بزرگی است. این یکی از عواملی است که الگوریتم‌ ها سئو یوتیوب برای رتبه ‌بندی ویدیو ها از آن استفاده می ‌کنند.

لایک کردن یا نظر دادن روی یک ویدیو اقدامی یک باره است، اما اشتراک به این معنی است که مردم محتوای شما را به طور منظم مشاهده خواهند کرد..

بسیاری از کاربران یوتیوب از مردم می خواهند که به یک باره لایک کنند، نظر بدهند و مشترک شوند. با این حال، اگر یکی از این معیارها را در اولویت قرار می دهید، روی تشویق اشتراک ها تمرکز کنید.

 

افزایش ارزش تولید

این مقاله درباره سئو یوتیوب است. اما مانند هر روش سئو، یک جزء با کیفیت بسیار زیاد در آن وجود دارد.  قبلا گفته ‌ایم که سئو اساسا بهینه‌ سازی کاربر است.

همه نمی توانند استودیوی حرفه ای داشته باشند، اما این بدان معنا نیست که کیفیت ویدیوی شما باید ضربه بخورد. بسیاری از ما گوشی ‌های هوشمندی داریم که قادر به ضبط ویدیو هستند و این برای شروع به اندازه کافی خوب است.

به طور جدی، دستگاه های آیفون و اندروید شما تقریبا تمام چیزی است که شما نیاز دارید. اگر می ‌خواهید کیفیت ویدیو های خود را افزایش دهید، می‌توانید چند سرمایه‌ گذاری و تغییرات کوچک انجام دهید و با وب سیکس در تماس باشید.

 

نکته ساده سئو یوتیوب برای رتبه بالاتر در جستجو

درک هدف جستجوی مخاطبان اولین قدم است. بنابراین، تطبیق آن چه که ویدیوی شما در مورد آن است با هدف مشتری برای نمایش ویدیوی شما در نتایج جستجو بسیار مهم است.مطمئن شوید که می‌دانید چرا می‌خواهید یک ویدیوی YouTube  ایجاد کنید و مخاطبان اصلی چه کسانی هستند. برای مثال، اگر به دنبال نمایش یک بررسی محصول هستید، از نام محصول در عنوان و توضیحات ویدیو استفاده کنید. خیلی ساده به نظر می رسد، اما کانال های یوتیوب زیادی وجود دارند که این مرحله را از دست می دهند و ویدیوهای آن ها در نتایج جستجوی گوگل و یوتیوب کم نمایش داده می شود.

از هشتگ های ویدیویی برای هدایت نتایج جستجوی YouTube استفاده کنید. اکنون در رسانه‌های اجتماعی، Youhashtags (#) برای کمک به کاربران برای یافتن محتوایی استفاده می ‌شود که به سؤالات آن ها در طیف وسیعی از پلتفرم‌ ها پاسخ می ‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید